• Menü
    Stay
Schnellsuche

TEFAF

TEFAF Maastricht

TEFAF

Eine Rekordzahl an Ausstellern TEFAF Maastricht 13. bis 22. März 2009 

Mit der Rekordzahl von 239 Kunst- und Antiquitätenhändlern sowie Galeristen findet die 22. Ausgabe der TEFAF Maastricht - sie ist eine der einflussreichsten Kunst- und Antiquitätenmessen - vom 13. bis 22. März 2009 im MECC (Maastricht Exhibition and Congress Centre) in den Niederlanden statt. Die neuen Aussteller verstärken die bestehenden Bereiche der Messe und eine neue Sektion TEFAF Design (siehe separate Presseinformation) wird eingeführt. TEFAF Design bietet den führenden internationalen Spezialisten der angewandten Kunst und des Designs des 20. Jahrhunderts eine Plattform; die Zahl der Sektionen bei TEFAF Maastricht steigt damit auf sieben. 

  Galerie Canesso   Michael Sweerts (Brussels, 1618 – Goa, India, 1664), The Great Laundry Day  Oil on canvas, 19 5/16 x 30 7/8 inches, 49 x 78.5 cm  The composition is a significant addition to the oeuvre of Michael Sweerts, and represents an important discovery since the monographic exhibition dedicated to the artist in 2002 (Amsterdam, Rijskmuseum; San Francisco, Fine Arts Museum; Hartford, Wadsworth Atheneum).Alle angebotenen Objekte, die bei TEFAF Maastricht präsentiert werden, begutachtet eine Jury, die sich mittlerweile aus 25 Gremien mit insgesamt 155 internationalen Experten zusammensetzt. Diese Jury gibt den Käufern bei TEFAF Maastricht die größtmögliche Garantie für Qualität und Echtheit.

Zu den Höhepunkten von The European Fine Art Fair (TEFAF Maastricht) gehört eine Ikone der Fotografie von einem der wichtigsten Künstler dieses Bereichs. Die Galerie Kicken, ein neuer Aussteller aus Berlin, bringt Noire et Blanche, einen Silver Gelatine Print von Man Ray datiert 1926. Diese klassische surrealistische Fotografie stellt das blasse Gesicht von Man Rays Geliebter Kiki de Montparnasse mit einer dunklen, geschnitzten afrikanischen Maske gegenüber. Der Preis für diese bedeutende Fotografie liegt bei 600.000 €.

 

  Hans P. Kraus, Jr. Fine Photographs   William Henry Fox Talbot (British 1800-1877), The Ladder  Salt print from a calotype negative, 17.1 x 18.3 cm on 19.6 x 23.8 cm paper.  Late April 1844.

 

Ein weiterer Neuaussteller ist Hans P. Kraus, Jnr. Fine Photographs aus New York. Er bringt bedeutende Arbeiten aus der Frühzeit der Fotografiegeschichte. The Ladder, datiert 1844, ist eine der bekanntesten Fotoarbeiten von William Henry Fox Talbot, der als Pionier der britischen Fotografie gilt. Es ist die einzige Abbildung aus Talbots The Pencil of Nature, dem ersten mit Fotografien illustrierten Buch mit Darstellungen von Menschen. Eine der darin dargestellten Personen ist Talbots niederländischer Assistent Nicolaas Henneman.

 

Auf dem Gebiet der Altmeistergemälde liegt auch weiterhin die Stärke der TEFAF Maastricht. Hier ist bei der diesjährigen Messe zum Beispiel der Kopf eines

 

Philosophen mit rotem Hut von Giandomenico Tiepolo zu sehen. Diese Darstellung gehört zu einer Serie von Philosophenportraits, die teilweise auf einer früheren Serie seines Vaters Giovanni Battista Tiepolo basiert. Dieses Gemälde aus dem 18. Jahrhundert stellt Åmells aus London aus. Die Galerie Canesso aus Paris zeigt Der große Waschtag, ein erst kürzlich wiederentdecktes Gemälde von Michael Sweerts aus dem 17. Jahrhundert. Es gilt als wichtige Ergänzung des bekannten Werkes des Künstlers.

Noire et Blanche von Man Ray

 

Zu den Gemälden des Impressionismus bei TEFAF Maastricht zählt Prairies à Eragny von Camille Pissarro, das am Stand von Richard Green aus London zu sehen ist. Pissarro zog 1884 in die französische Stadt Eragny und malte zwei Jahre später dieses Bild, das damit in einer wichtigen Phase der Entwicklung der modernen Malerei entstand. In den vergangenen Jahren hat TEFAF Maastricht das Angebot an Kunstwerken des 20. Jahrhunderts gestärkt; in diesem Jahr leistet Landau Fine Art aus Montreal Trois homes qui marchent 1 von Alberto Giacometti einen starken Beitrag. Die 72cm hohe Bronze mit brauner und goldfarbener Patina ist Nummer vier aus einer Edition von sechs Bronzen, die zwischen 1948 und 1950 entstanden. Unter den zeitgenössischen Kunstwerken befindet ist auf der Messe unter anderem das 2007 von Bill Viola gedrehte Video Transfiguration zu entdecken. Das Video präsentiert Haunch of Venison aus London.

 

 






  • 10.05.2024 - 14.05.2024
    (New York) February 1, 2024 – Returning to the iconic Park Avenue Armory, TEFAF New York...


Neue Kunst Ausstellungen
Weltbilder | Europa 1492
Im GNM befindet sich der älteste erhaltene Globus in...
JOSEF DAPRA - Das
Der gebürtige Lienzer Josef Dapra (1921-2018) war in der...
untranquil now: eine
Künstlerische Gesten, Konfigurationen, Performances und...
Meistgelesen in Ausstellungen
ArtABILITY ‘23
(HUNTINGTON, NY)— The Spirit of Huntington Art Center...
Sag‘s durch die Blume! Wiener
Blumenbilder hatten über die Epochen hinweg eine starke...
Im Schein von Rauch und Flamme
Tirol meets Kalifornien: Florian Raditsch hinterfragt die...
  • Exhibitor: Kicken Gallery
    Man Ray (1890-1976), Noire et Blanche 1926 Gelatin silver print, printed ca. 1926 18 x 23.2 cm v stamped 'Man Ray 31, Rue Campagne Première, Paris XIV' P9408006 Price: €600,000 (+ VAT) Provenance: From the Artist Collection Lucien Treillard, Paris Private Collection Exhibitions: Eros in der Kunst der Moderne, Fondation Beyeler, Riehen/Basel, Basel 2006 Man Ray, Kunsthaus Wien, Wien 1996
    The European Fine Art Foundation
  • Exhibitor: Galerie Canesso
    Michael Sweerts (Brussels, 1618 – Goa, India, 1664), The Great Laundry Day Oil on canvas, 19 5/16 x 30 7/8 inches, 49 x 78.5 cm The composition is a significant addition to the oeuvre of Michael Sweerts, and represents an important discovery since the monographic exhibition dedicated to the artist in 2002 (Amsterdam, Rijskmuseum; San Francisco, Fine Arts Museum; Hartford, Wadsworth Atheneum).
    The European Fine Art Foundation
  • Exhibitor: Hans P. Kraus, Jr. Fine Photographs
    William Henry Fox Talbot (British 1800-1877), The Ladder Salt print from a calotype negative, 17.1 x 18.3 cm on 19.6 x 23.8 cm paper. Late April 1844. Titled in pencil on verso “The Ladder” Provenance: Lacock Abbey, England; Private collection, USA, circa 1970. Literature: Other prints of this image were trimmed and mounted as plate XIV in Talbot’s The Pencil of Nature, 1844-1846, the first photographically illustrated book. For a similar example see Larry J. Schaaf, The Photographic Art of William Henry Fox Talbot, Princeton University Press, 2000, plate 84, page 200.
    The European Fine Art Foundation
  • Exhibitor: Marcel Nies Oriental Art
    Jayavarman as Buddharaja Cambodia, Bayon, circa 1200 AD Jayavarman VII (r. 1181–1220) was one of the greatest and most productive kings of the Khmer Empire. He married Jayarajadevi and after her death, wed her sister Indradevi. The two women are commonly thought to have been a great inspiration to him, particularly in his devotion to Buddhism. He expanded the empire to its largest territorial extent and engaged in a building programm that produced numerous temples, highways, rest houses, and hospitals. This has contributed to a legend of the Buddharaja, the King-Buddha, who regarded compassion as the mainstay of kingship.
    The European Fine Art Foundation
  • Exhibitor: Luis Alegria
    A Chinese European subject eggshell saucer dish 20.2 cm Qianlong, circa 1735-1760 This rare saucer dish is painted in the centre with portraits of Maria Theresa, Empress of Austria and Queen of Hungary and Bohemia (1740-1780) and her consort, Francis of Lorraine, the rim with a border of gilt flowering branches and fruiting grapevines. The royal couple is finely depicted with rich enamelling of their garments, each beneath a gilt coronet and enclosed by a gilt vine border. Traditionally thought to have been made for the wedding of Maria Theresa and Francis of Lorraine. The Chinese artist was certainly supplied with a print or commemorative medallion of the couple to copy. A 1759 portrait of Maria Theresa by Martinus Mytens II in the Academy of fine arts, Vienna, shows the Queen with similar facial features. A 1756 bronze medal by Mattaus Donner depicts the couple in profile and also confirms their physical characteristics at this point in time.
    The European Fine Art Foundation
Neue Kunst Messen
Art Expo New York 2024
AGI Fine Art is thrilled to announce its debut at the spring...
PARALLEL VIENNA 2024
PARALLEL VIENNA möchte Sie herzlich zur Teilnahme an der...
MAISON&OBJET PARIS 30 Years
Money is the sole obstacle to the prospect of all of us...
Meistgelesen in Messen
Salon du livre de Lourmarin
Welcome to Lourmarin for the 9th edition of the Antiquarian...
Affordable Art Fair Milano 2014
Why is the Affordable Art Fair an excellent place to exhibit?...
The International Fine Art and
EW INFLUX OF BUYERS FUEL BUSINESS AT THE HAUGHTON...
  • Exhibitor: Kicken Gallery
    Man Ray (1890-1976), Noire et Blanche 1926 Gelatin silver print, printed ca. 1926 18 x 23.2 cm v stamped 'Man Ray 31, Rue Campagne Première, Paris XIV' P9408006 Price: €600,000 (+ VAT) Provenance: From the Artist Collection Lucien Treillard, Paris Private Collection Exhibitions: Eros in der Kunst der Moderne, Fondation Beyeler, Riehen/Basel, Basel 2006 Man Ray, Kunsthaus Wien, Wien 1996
    The European Fine Art Foundation
  • Exhibitor: Galerie Canesso
    Michael Sweerts (Brussels, 1618 – Goa, India, 1664), The Great Laundry Day Oil on canvas, 19 5/16 x 30 7/8 inches, 49 x 78.5 cm The composition is a significant addition to the oeuvre of Michael Sweerts, and represents an important discovery since the monographic exhibition dedicated to the artist in 2002 (Amsterdam, Rijskmuseum; San Francisco, Fine Arts Museum; Hartford, Wadsworth Atheneum).
    The European Fine Art Foundation
  • Exhibitor: Hans P. Kraus, Jr. Fine Photographs
    William Henry Fox Talbot (British 1800-1877), The Ladder Salt print from a calotype negative, 17.1 x 18.3 cm on 19.6 x 23.8 cm paper. Late April 1844. Titled in pencil on verso “The Ladder” Provenance: Lacock Abbey, England; Private collection, USA, circa 1970. Literature: Other prints of this image were trimmed and mounted as plate XIV in Talbot’s The Pencil of Nature, 1844-1846, the first photographically illustrated book. For a similar example see Larry J. Schaaf, The Photographic Art of William Henry Fox Talbot, Princeton University Press, 2000, plate 84, page 200.
    The European Fine Art Foundation
  • Exhibitor: Marcel Nies Oriental Art
    Jayavarman as Buddharaja Cambodia, Bayon, circa 1200 AD Jayavarman VII (r. 1181–1220) was one of the greatest and most productive kings of the Khmer Empire. He married Jayarajadevi and after her death, wed her sister Indradevi. The two women are commonly thought to have been a great inspiration to him, particularly in his devotion to Buddhism. He expanded the empire to its largest territorial extent and engaged in a building programm that produced numerous temples, highways, rest houses, and hospitals. This has contributed to a legend of the Buddharaja, the King-Buddha, who regarded compassion as the mainstay of kingship.
    The European Fine Art Foundation
  • Exhibitor: Luis Alegria
    A Chinese European subject eggshell saucer dish 20.2 cm Qianlong, circa 1735-1760 This rare saucer dish is painted in the centre with portraits of Maria Theresa, Empress of Austria and Queen of Hungary and Bohemia (1740-1780) and her consort, Francis of Lorraine, the rim with a border of gilt flowering branches and fruiting grapevines. The royal couple is finely depicted with rich enamelling of their garments, each beneath a gilt coronet and enclosed by a gilt vine border. Traditionally thought to have been made for the wedding of Maria Theresa and Francis of Lorraine. The Chinese artist was certainly supplied with a print or commemorative medallion of the couple to copy. A 1759 portrait of Maria Theresa by Martinus Mytens II in the Academy of fine arts, Vienna, shows the Queen with similar facial features. A 1756 bronze medal by Mattaus Donner depicts the couple in profile and also confirms their physical characteristics at this point in time.
    The European Fine Art Foundation

AltertuemLiches.at, Kunst will gefunden werden